2023’te Temkinli Ama Emin Adımlarla İlerleyeceğiz
2023 yılı için ürünlerine olan taleplerin artışta olduğu bir dönem içerisinde olduklarını açıklayan OKT Trailer Genel Müdürü Hakan Maraş, temkinli ama emin adımlarla, yenilikler üreterek ilerlemeye devam edeceklerini vurguladı.
2022 yılında yeni projeleri hayata geçirerek, uluslararası arenadaki iddiasını daha da güçlendiren OKT Trailer, yeni dönem ihtiyaçlarına ışık tutacak geleceğin taşımacılık modeli üzerine çalışmalarını sürdürüyor. OKT Trailer Genel Müdürü Hakan Maraş, 2022 yılı tüketicinin farkındalığını arttıracak çalışmaların ve yine bu yöndeki iş birliktelikleri için hazırlıkların yapıldığı, sektörümüzün geleceğine yönelik stratejilerin gözden geçirilip pandemi ve buna bağlı ekonomik dalgalanmalarla mücadelede sektörümüzde ve dünyada kabuk değiştirme dönemi olduğunu söyledi.
Pandemi ile başlayan lojistik sektöründeki hareketlenme sürecinde yaşanan çip krizi gibi nedenlerle üretim akışında gecikmeler yaşanarak özellikle Avrupa’da treylerde ürün gruplarında bulunabilirlik sorunlarıyla karşı karşıya kalındığını belirten Maraş, “Kamyon bulunabilirliği azaldı, araç üstü gruplarında zayıflamalar meydana geldi, aynı zamanda da treylere olan talep arttı. Bu sebeple 2022 yılı şirketimiz için gelişmeleri yakından takip ettiğimiz lakin temkinli ilerlediğimiz; yurtiçi ve yurt dışında hareketli bir yıl oldu. Kurlara bağlı fiyatların yükselme trendi sektörel bazlı mamullerde ciddi anlamda artış meydana getirdi” değerlendirmesinde bulundu.
ÖNCELİĞİMİZ ALIM GÜCÜ VE TEDARİK SÜREÇLERİ
“Bugüne kadar sektördeki gelişmeler ve pazar tahmini yapılırken öncelikle ekonomi veya siyasi konjonktür takip edilirdi” diyen Maraş, bu yıl ise önceliklerinin alım gücü ve hammadde tedarik süreçleri ile enerji krizi sürecindeki gelişmeleri yakından takip ederek yol almak olacağını söyledi. Birçok ham maddede tedarik krizi, enflasyonist ortam, Avrupa’da ‘resesyon’ endişesi ve enerji krizi 2023’e yönelik görünümü etkilediğini kaydeden Maraş, değerlendirmelerini şöyle sürdürdü:
“Sektörümüzde üretim sürecimizi doğrudan etkileyen ham madde tedarik sıkıntısı ve çip krizi azalsa da 2023 yılında da devam edecek gibi görünüyor. Ayrıca doğal gaz krizinin henüz çözümünün bulunmadığı Avrupa’da ekonomik durgunluk endişesi bulunmaktadır. Enerji krizinin fiyatlara etkisi ise oldukça belirgin seviyelerde seyrediyor. Avrupa’da treyler üretiminde ve teslimatında 1 yılı aşkın süreler veriliyor, bu durumda arz-talep kaynaklı problemler farklı tedarikçi arayışını sağlayacak ve özellikle hammadde stok durumunu yöneterek ihtiyaçlara cevap verebilen firmalar ön planda olacaktır. Yaşanan tüm bu süreçlerde olumlu gelişmeler meydana gelirse; 2023 yılında sektör hareketliliği, ilk çeyrekte durgun, ikinci çeyrekte kontrollü hareketlenme ve yılın yarısından itibaren artışa geçeceği öngörüsündeyiz.
Teknolojik ve sektörel gelişmelere bakıldığında ise; kullanıcı beklentilerini ön planda tutan, lojistik sektörünün ihtiyaçlarına cevap veren firmalar ön plana çıkacaktır. Bu hususta Ar-Ge çalışmalarına odaklanan, yenilik ve teknolojiyi kullanarak birçok özelliği barındıran treyler tasarımları ve yine verimlilik esasını öne çıkaran ürünler geliştirilmelidir. Özellikle çevreye duyarlı, karbon salınımını azaltmaya destek veren, kullanıcı dostu ürünlerin geliştirilmesi ve teknolojik hususları içerisinde barındıran, uzaktan yönetilebilme, kullanıcıyı anlayan ve iletişim kurulabilen treylerler sektörün geleceğine ışık tutacaktır. Bu sebeple çalışmalarımızı geleceğe yönelik şekillendirmeye ve 2023 yılında da farklı projelerimizi sunarak sektöre öncülük etmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz.”
Resımaltı
Maraş: “2023’te kapasite artışı, üretim, değer, pazar payı ve gelecek yıllar için faaliyet geliştirme planları üzerinde duran şirketlerde pozitif yönde bir süreç oluşacak. Enerji krizi resesyon oluşmaması, küresel ekonomideki yavaşlama, kredi ve faiz oranlarının etkileri durumu nötr olarak etkileyebilir. Fakat taşımacılık sektörünün öneminin arttığı yeni dönemde negatif yönde bir etkinin olmayacağı düşüncesindeyiz. “