Sinanlı Tanker, Yeniden Petroleum İstanbul 2025 Fuarı’na katıldı

Son iki yıl içinde 15-16 milyon dolayında yatırım yapan Sinanlı Tanker, istikrarlı büyümesini devam ettiriyor. Son olarak Uluslararası Petroleum İstanbul 2025 ve Gas & Power 2025 Fuarı’na ADR’li alüminyum tankeriyle katılan firma, yılı 800-900 adetlik üretimle tamamlamayı planlıyor.

Sinanlı Tanker Genel Müdürü Ahmet Baykuş, fuara uzun bir aradan sonra tekrar katıldıklarını belirterek, “LPG ve akaryakıt sektörleriyle doğrudan ilişkili bir fuar olduğu için katılım sağladık. Bu yıl 16.sı düzenlenen fuar, sektörümüz için önemli bir platform” dedi.

Yurt dışı fuarlarına da katılım sağladıklarını ifade eden Baykuş, “Almanya, Fransa, Afrika ve Suudi Arabistan’ın yanı sıra, Mayıs ayında Rusya’da düzenlenecek Comvex Fuarı’na da katılıyoruz” şeklinde konuştu.

Petrol İstanbul Fuarı’nın zamanla cazibesini kaybettiği yönündeki düşüncelerine de değinen Baykuş, “Ancak şu anki ilgi ve katılım, fuarın hala önemli bir platform olduğunu gösteriyor. Deprem gibi üzücü bir olaya rağmen katılımın yüksek olması sevindirici” dedi.

Fuarın ilk gününde beklenmedik bir ilgiyle karşılaştıklarını belirten Baykuş, “Firmanın sektördeki geçmişi ve ürünlerle doğrudan ilgili olması, bayilerimizin de katılımıyla birleşince güzel bir katılım oldu. Umarım fuar herkes için verimli geçer” ifadelerini kullandı.

Fuarda sergilenen araç hakkında da bilgi veren Baykuş, “Alüminyum ADR’li yarı römork aracımızı sergiliyoruz. Bu araç, Türkiye ve Avrupa yollarına uygun ADR’li yapısıyla alüminyumdan imal edildi. 5200 kilo ağırlığıyla sınıfının en hafif araçlarından biri. Alttan dolum sistemleri ve diğer ekipmanlarıyla akaryakıt boşaltımına uygun. Türkiye akaryakıt nakliyesinde aktif olarak kullanılan bir araç” dedi.

Türkiye’ye özel olarak geliştirilen özelliklere de değinen Baykuş, “Taşıma kapasitesinin artırılması, ekipmanların daha uzun ömürlü olması, korozyon ve diğer etkilere karşı daha dayanıklı olması gibi özelliklerle öne çıkıyor” şeklinde konuştu.

Alüminyum tankerlerin ilk yatırım maliyetinin yüksek olması nedeniyle tercih edilmediği dönemlerin geride kaldığını belirten Baykuş, “Ancak akaryakıt fiyatları, işçilik ve nakliye maliyetlerindeki artışlar, alüminyum kullanımını cazip hale getirdi. Türkiye’nin treyler üretiminde Avrupa’da önemli bir konumda olması da bu geçişi hızlandırıyor” dedi.

Sinanlı Tanker’den 2025 Değerlendirmesi ve Yeni Yatırımlar

Ahmet Baykuş, 2025 yılının ilk çeyreğini ve gelecek hedeflerini değerlendirdi. Baykuş, yılın ilk çeyreğinin biraz durgun geçtiğini ancak Mayıs ayından itibaren satışların artacağını öngördüklerini belirtti. 2025 yılının pandemi dönemindeki yoğunluğu yaşamayacak olsa da, sistemin oturmasıyla yılın son çeyreğine doğru ciddi bir rahatlama beklediklerini ifade etti.

Şirketin yeni yatırım planlarına da değinen Baykuş, mevcut fabrikanın yanına yeni bir üretim tesisi açtıklarını ve alüminyum hattını bu yeni tesise taşıdıklarını söyledi. Ayrıca, robot sistemleri ve saç şekillendirme sistemlerine yatırımlarının devam ettiğini ve bu yatırımların yılın 3. ve 4. çeyreğinde tamamlanacağını belirtti. Baykuş, bu sene içerisinde yaklaşık 2 milyon Euro değerinde makine ve ekipman yatırımı yapmayı hedeflediklerini, yeni fabrika binasıyla birlikte toplam yatırımın 15-16 milyon Euro civarında olacağını açıkladı.

Şirketin üretim adetleri hakkında da bilgi veren Baykuş, bu sene treyler üretim adetlerinin düşük olmasına rağmen, araç üstü üretimlerinin cirolarını dengelediğini söyledi. Yıllık ortalama 600-800 adet treyler ve kamyon üstüyle birlikte toplamda 1000 civarında araç üretim kapasiteleri olduğunu belirtti. Bu yıl da benzer adetlerde kalacaklarını öngördüklerini, ancak treyler ve kamyon üstü üretim oranlarının yılın ikinci yarısında netleşeceğini ifade etti. Şu an için araç üstü yapısının daha önde olduğunu sözlerine ekledi.