TREDER, Hurda Teşviki ve Kredi Desteği için Ankara’nın kapısını çaldı.

Türkiye treyler pazarında yaşanan düşüşün öne geçmek ve Türkiye’nin treyler üretim merkezi olma hedefine gerçekleştirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Hurda Teşviki ve Kredi Desteği konularında Başkan Yalçın Şentürk başkanlığındaki TREDER Heyeti, 10 Ekim tarihinde Gelir İdaresi Başkanı Bekir Bayrakdar’ı makamında ziyaret ederek, öncelikli iki konuya çözüm istedi. Son derece sıcak bir havada gerçekleştirilen görüşmede, GİB Bekir Bayrakdar aktarılan konularla yakından ilgileneceğini ifade etti.

100 bin adetlik treyler üretim kapasitesi ve 600 milyon dolarlık ihracat katkısı ile önemli sektörlerden biri olduklarını dile getiren TREDER Heyeti, desteklenmeleri halinde sağlanacak avantajları şöyle sırladı: “Dünyanın pek çok ülkesine satış yapabilecek, daha fazla döviz girdisi sağlayacağız. Üreticilerimize daha fazla yatırım yapabilme, istihdam yaratabilme imkanı sunacağız. Kullanıcıların filolarını yenilemeleri yoluyla maliyetlerini düşürebilme, dış pazarlarda daha rekabetçi olabilmelerinin yolunu açabileceğiz. Döngü kendi içinde tam bir verimlilik esası ile çalışacağından kayıp-kaçak ve israf kavramları gündeme dahi gelmeyecektir. Karayollarında can ve mal güvenliği daha üst seviyeye çıkartılacaktır.”

TREDER’in Hurda Teşviki ve Kredi Desteği için argümanları neler?

  • Treyler envanterinde önemli bir yer tutan 15 yaş ve üzerindeki araçların bertaraf edilmesi gerekmektedir. Gerek karayolları güvenliği açısından gerekse ekonomik şartlar açısından bakacak olursak artık bu araçların tasfiyesi mecburidir.
  • Hurda desteği-teşviki uygulaması ile bir yandan eski araçlar geri dönüşümle ekonomiye yeniden kazandırılırken bir yandan da yenileme alımları ile imalatçıların biraz olsun nefes almaları sağlanabilir. Yenileme alımlarının yolunun açılması, kullanıcıların yatırım yapmaları konusunda cesaretlendirilmesinin de yolunu açacak, yeni araçlarla iş yapmaları sayesinde maliyetlerini düşürerek rekabette güçlenmelerini sağlayacaktır.
  • Sadece ekonomik anlamda değil, trafik güvenliği anlamında da eski model araçların yarattığı bir çok risk ortadan kalkmış olacaktır. Nakliye sektöründe asıl yükü taşıyan treyler kısmıdır. Dolayısı ile asıl yük treylerin sırtında. En çok yıpranan ve en fazla dayanıklılık gerektiren unsur treylerdir.
  • Ticari araçlar için çeşitli kampanyalar, teşvikler, iyileştirmeler yapılırken her defasında treyler kapsam dışı kalıyor. Gerekçe olarak bazı kötü niyetli olayların yaşanmış olması veya treylerin motorlu olmaması gösteriliyor.
  • Her sektörde olduğu ticaret ahlakı sahibi olmayan birilerinin kanunsuz işlemleri treyler sektöründe de olabiliyor. Dernek olarak bunların yakın takipçisiyiz. Kimin neyi-nasıl yaptığını belgelerle ortaya koyuyor, sektörümüzü korumaya çalışıyoruz. Tekrarlanmaması için gereken önlemleri, çözüm yollarını ilgili makamlara önerdik ve bu konularda önemli mesafeler kat ettik.
  • Aynı zamanda treylerin tescili ve ruhsatı var. Ticari araçlarda olduğu gibi treylerin de finansal olanaklardan, kredilerden yararlandırılması mümkün.
  • Yurtiçindeki pazarda sürdürülebilir bir yapıya kavuşursa, dünya ile entegre olan, 68 ülkeye ihracat yapar treyler sektörü de daha rekabetçi bir yapıya kavuşacaktır.