Türkiye Yeniden Avrupa’nın İkinci Büyük Treyler Pazarı Oldu

Avrupa treyler pazarı geçtiğimiz yıl 383 bin adetle kapandı. Türkiye 55 bin adetle Avrupa treyler pazarında ikinci en büyük pazar oldu. Birinci sırada 141 bin adetle Almanya yer alırken, üçüncü sırada Benelüx (20 bin 642), dördüncü sırada Polonya (20 bin 429) beşinci sırada Birleşik Krallık (19 bin 965) yer aldı. Türkiye, bu adetlerde Orta Doğu’nun en büyük pazarı konumunda.

Pandemiyle birlikte büyüme rüzgarını arkasına alan Türk treyler sektörü, yeniden ikincilik koltuğuna oturdu. 2015 yılından 2019 yılına kadar düşüş yaşayan Türk treyler sektörü, son dört yılda tırmanışa geçerek geçtiğimiz yıl yurtiçinde 30 bin adet satış gerçekleştirdi.  İhracat pazarında da 20 bin adede ulaşan Türk treyler sektörü 55 bin adetlik üretimle bugüne kadar ki en yüksek seviyeye ulaştı. Türkiye’nin bu başarıdaki en önemli makro etkeni olarak pandemi ile birlikte yaşanan üretim-tedarik krizi, Rusya-Ukrayna savaşı gösteriliyor. Diğer yandan 2015 yılından itibaren ertelenen yatırımlar, yüksek enflasyon ve döviz kuru yüzünden treylerin yatırım aracı haline gelmesi, lojistik sektörünün büyümesiyle araç ihtiyacının devam etmesi, firmaların ulaştığı yüksek üretim kalite ve kapasitesi pazarı güçlendiren diğer etkenler olarak önümüze çıkıyor.

Almanya pazarı domine ediyor

Almanya’nın treyler pazarındaki belirleyici rolü devam ederken Türkiye’nin de aralarında olduğu Rusya, Benelüx, Rusya pazarları önemli bir potansiyeli barındırıyor. Almanya merkezli üç firma ise pazarın en büyük oyuncuları olarak üçte birlik bölümünü oluşturuyor.